Osnovne škole „Manuš“ i „Mertojak“ pobjednici ovogodišnje „Dioklecijanove škrinjice“

Učenici Osnovne škole „Mertojak“ pobjednici su ovogodišnjeg završnog kviza znanja učenika splitskih osnovnih škola, koji je proveden u okviru realizacije projekta „Dioklecijanova škrinjica“, koji se u Splitu provodi već četiri godine.
Oni su u finalnom nadmetanju, održanom u Etnografskom muzeju, pokazali najbolje poznavanje Dioklecijanove palače te pobijedili vršnjake – „trećaše“, iz osnovnih škola „Pojišan“, koji su bili drugi i „Gripe“, koji su zauzeli treće mjesto.

 
Grad Split je posebno nagradio pobjednike, a prigodni darovi su uručeni i svim učenicima – natjecateljima u kvizu iz svih osnovnih škola, pri čemu je posebno priznanje dobila učenica Ines Grubišić, koja je pokazala najbolje znanje odgovorivši točno na 44 od 45 postavljenih pitanja.

 
Proglašene su i škole čiji su učenici izradili najbolje likovne radove na temu palače. Najbolja je OŠ „Manuš“, drugoplasirana je OŠ „Srinjine“, a trećeplasirana je OŠ „Blatine Škrape“. Njima je prigodne nagrade uručila zamjenica splitskog gradonačelnika Aida Batarelo, koja je uručila i posebno priznanje učenicama OŠ „Lučac“ Loren Alebić i Lani Krstulović za iznimne umjetničke dosege u radu koji prikazuje katedralna vrata koja je izradio majstor Buvina. Izložba učeničkih radova bit će otvorena do 26. travnja 2016. godine.

 
Završnim kvizom te izložbom učeničkih radova u muzeju označen je završetak ovogodišnjeg projekta „Dioklecijanove škrinjice“ u kojem je uz 1700 učenika iz svih 27 splitskih osnovnih škola sudjelovalo i 48 vodiča Udruge turističkih vodiča grada Splita koji su, u prvom dijelu projekta, besplatno vodili učenike palačom, upoznavajući ih s njenom izgradnjom, izmjenama kroz povijest i njenim ukupnim vrednotama te njenim značenjem kako za grad Split tako i za svjetsku baštinu.

 
Cilj projekta kojeg je osmislio Grad Split, u suradnji s osnovnim školama i Udrugom turističkih vodiča, a koji je provođen od siječnja, je i bio da se kod najmlađih potakne svijest o vrijednosti kulturne baštine i važnosti njenog očuvanja, kako bi ju se naučilo prepoznati, sačuvati i prezentirati te tretirati kao najveću vrijednost našeg grada.